Reklamace a vrácení

Zboží zasílejte na adresu

ELKA Dekorace

Návsí 254

73992

Formulář pro reklamaci (PDF)

Formulář pro vrácení (PDF)

Záruka a práva z vadného plnění

Prodávající prohlašuje, že veškeré nabízené Zboží je nové, a poskytuje Kupujícímu na toto Zboží záruku v délce dvou let od jeho dodání.

Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že prodávané Zboží je při převzetí Kupujícím bez vad. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy Kupující Zboží převezme:

  • má Zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu Zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • se Zboží hodí k účelu, který pro jeho použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se Zboží tohoto druhu obvykle používá,
  • Zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  • Zboží je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  • Zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Projeví-li se vada během šesti měsíců ode dne převzetí Zboží, má se za to, že Zboží bylo vadné již při jeho převzetí. To neplatí, pokud se jedná o vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím, jenž není spotřebitelem.

Záruka se nevztahuje zejména na vady způsobené nevhodným použitím, neodborným zacházením a/nebo montáží (instalací), jakož i vady způsobené Kupujícím a/nebo třetími osobami. Předmětem záruky není rovněž běžná údržba, kterou je Kupující v závislosti na druhu Zboží povinen provádět, nebo opotřebení během užívání Zboží.

Obvyklá lhůta pro dodání Zboží v rámci České republiky činí 5 pracovních dnů od akceptace objednávky. Kupující je srozuměn s tím, že termín dodání je ovlivněn zejména dostupností Zboží na skladě Prodávajícího, jakož i objednaným Zbožím, a proto v některých případech může být dodací lhůta delší, přičemž o přibližné délce takové lhůty bude Kupující Prodávajícím pomocí prostředků elektronické komunikace při akceptaci objednávky nebo bez zbytečného odkladu po této akceptaci vyrozuměn. Kupující bere na vědomí, že v případě úhrady kupní ceny Zboží prostřednictvím bezhotovostního bankovního převodu výše uvedené dodací lhůty počínají běžet ode dne následujícího po dni připsání plné výše sjednané kupní ceny (včetně ceny dopravy) na bankovní účet Prodávajícího. Prodávající si zároveň vyhrazuje právoProdávající má právo zvolit způsob dopravy z možností uvedených na Internetových stránkách. Realizace přepravy bude z pravidla probíhat prostřednictvím externí přepravní společnosti nebo prostřednictvím držitele poštovní licence.

Kupující je povinen v záruční době vady reklamovat u Prodávajícího nejlépe písemně, a to neprodleně po jejich zjištění. Obsahem reklamace musí být vždy popis vadného zboží včetně reklamované vady. Pro uplatnění reklamace je Kupující oprávněn využít reklamační formulář zveřejněný v e-shopu.

Je-li Kupujícím spotřebitel, jiná osoba, která není podnikatelem, nebo podnikatel, u kterého je však již při uzavření Smlouvy zřejmé, že se koupě netýká jeho podnikatelské činnosti, má, v případě že Zboží má vady, právo požadovat dodání nového Zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti Zboží, může dotčený Kupující požadovat výměnu jen součásti. Není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. V dalších podrobnostech platí ustanovení § 2169 OZ. Příslušný způsob vyřízení oprávněné reklamace určuje Kupující, a to výslovným požadavkem uvedeným zpravidla v písemné reklamaci.

Je-li Kupujícím podnikatel, u kterého je však již při uzavření Smlouvy zřejmé, že se koupě týká jeho podnikatelské činnosti, určuje způsob, jakým bude oprávněná reklamace, Kupujícího vyřízena, a termín vyřízení reklamace (odstranění vad), resp. termín vyřízení vzneseného nároku, Prodávající.

Kupující je povinen Prodávajícímu prokázat, že se jedná o Zboží zakoupené u Prodávajícího a také skutečnost, že jsou vady reklamovány včas a ve stanovené lhůtě. V případě, že bude reklamace vyřízena výměnou Zboží, je Kupující povinen vrátit veškeré Zboží, které je předmětem výměny, a to spolu s jeho příslušenstvím (příslušenstvím není obal či krabice, ve které bylo Zboží zabaleno).

Bude-li reklamace shledána neoprávněnou, má Prodávající právo požadovat úhradu účelně vynaložených nákladů souvisejících s touto neoprávněnou reklamací; to neplatí, pokud je Kupujícím spotřebitel.

Není-li pro případy, kdy to OZ umožňuje, v těchto OP či Smlouvě ujednáno jinak, použijí se při uplatnění práv z vadného plnění (reklamaci) příslušná ustanovení OZ, zejména pak ustanovení § 2099 – 2117 OZ a ustanovení § 2165 – 2174 OZ. Je-li Kupujícím spotřebitel, uplatní se také příslušná ustanovení zákona o ochraně spotřebitele.

Odstoupení od Smlouvy a vrácení Zboží

Kupující, kteří jsou spotřebitelem, mají právo odstoupit od smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředků komunikace na dálku ve smyslu příslušných ustanovení OZ ve lhůtě 14 dnů od převzetí Zboží, a to i bez uvedení důvodu či jakékoli sankce. Prodávající je oprávněn požadovat náhradu pouze skutečně vynaložených nákladů dle OZ. Toto právo na odstoupení se však netýká smluv uvedených v ustanovení § 1837 OZ. Odstoupení by mělo být učiněno písemně a musí být v uvedené lhůtě odesláno na adresu Prodávajícího (viz adresa sídla či e-mailová adresa uvedená v článku I. těchto OP). Pro odstoupení od Smlouvy mohou spotřebitelé využít formulář, který je zveřejněn na Internetových stránkách.

Kupující, který odstoupil od Smlouvy, je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne odstoupení, zaslat Prodávajícímu na adresu jeho sídla nepoškozené Zboží, jež bylo předmětem Smlouvy, od níž Kupující odstoupil. Toto Zboží může rovněž Kupující na předmětné adrese předat Prodávajícímu osobně.

Kupující nese přímé náklady spojené s vrácením Zboží. Pokud toto Zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou, maximální náklady na jeho vrácení jsou Prodávajícím odhadovány na částku, která je u daného Zboží uvedena v E-shopu jako cena dopravy Zboží v případě, že je Zboží zasíláno Kupujícímu.

Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty Zboží v důsledku nakládání s tímto Zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi Zboží, včetně jeho funkčnosti.

Kromě případů uvedených v prvním odstavci tohoto článku může kterákoli Strana od uzavřené kupní smlouvy odstoupit v případech sjednaných ve Smlouvě, tj. i v případech uvedených v těchto OP, nebo v případech stanovených právními předpisy.

Odstoupí-li kterákoli Strana od Smlouvy, jsou si Smluvní strany povinny vydat to, co na základě Smlouvy bylo plněno. Prodávající je povinen vrátit Kupujícímu zaplacenou finanční částku (všechny Kupujícím uhrazené finanční prostředky včetně nákladů na dodání) bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení.